Del 3 - Turitten

Del 3 är här! 
Hoppas ni tycker om den!
 

Den natten sov jag inte så bra. Jag hade drömmar om tjejen med de gröna vargögonen och vargen med den skuggsvarta pälsen. Jag drömde även att vargen förvandlades till skuggor och ut kom tjejen gående med Starwalkers tyglar i handen. Jag vaknade upp och tittade på klockan 05.22. ”Oj, jag kan sova mera” tänkte jag och somnade om igen.

God morgon Gabriella” Thomas såg på mig över köksbänken samtidigt som han vände pannkakorna i stekpannan. ”God morgon” sa jag tillbaka och gnuggade sömnen ut ögonen. ”Kom och sätt dig” sa Justin och slog med handen på stolen bredvid honom. Jag gick dit och satte mig ner. Thomas kom fram med talriken med pankakor och vi tre började äta av dem.  Vi åt och pratade om vad som skulle göras under dagen. Thomas skulle ta emot en ny häst som kom från Valedale, Justin och jag skulle hålla i en turidning. Efter frukosten så gick jag tillbaka till mitt rum. Min mamma hade smsat mig om hur det var i Moorland. Jag svarade henne fort att allt var bra och jag trivdes och tog sedan på mig mina stallkläder.

Ute i stallet så klappade jag på Starwalker och gav honom en morot från foderrummet. ”God morgon killen” sa jag och såg när han tuggade i sig moroten. Justin kom ut och kollade till oss. ”Första gänget med turister kommer snart” sa han. ”Okey, vad kul” svarade jag och stängde till boxdörren. ”Vi skall rida runt i skogen, kan du ta Starwalker?” undrade Justin medans han kollade på schemat som han höll i handen. ”Javisst, gärna” svarade jag och såg framemot ridturen. Klockan 12 anlände 3 bilar med texten ”Moorland stallet” på sidan. ”Nu kommer dem” sa Justin och vi gick ut för att ta emot turisterna. Folket som steg ur bilarna det var allt från barn med sina föräldrar till vuxna som såg spända ut. ”Välkommna till Moorland stallet, jag heter Justin och detta är Gabriella. Det är vi som skall leda ritten och vara era guider idag.” sa Justin välkomnande. Han fick några tack tillbaka. ”Ni kan låsa in era väskor i skåpen vi har i stallet, följ med här” sa han och visade in alla i stallet. Jag gick efter och såg till att alla kom med. Det tog en stund innan alla hade fått ordning på alla skåp och nycklar, men till sist samlades vi utanför igen för att dela ut hästar. Justin frågade vilka som hade ridit innan och vilka som vad helt nybörjare. Nybörjarna fick de äldre, mer stabila hästarna, medans de ridvana kunde ta de pigga yngre. Jag tog Starwalker och Justin tog hans gråskimmel Silverboy. ”Alla med?” frågade Justin och vände sig om i sadeln. ”Japp” svarade jag och vinkade att det var okey att vi skulle börja turen. Vi red ut från stallgården och styrde mot skogen.

Hästarna lunkade på i skritt, folket pratade och hade väldigt trevlig, vissa tog till och med kort. Jag red längst fram med Justin, vi pratade om den svarta vargen. ”Jag lovar, det var en varg här igår” sa jag.”Ärch, det tror jag inte” sa Justin och kollade så alla var med bakom. ”Jo, det var en tjej här också, när jag hämtade väskan igår i stallet” sa jag och ville verkligen att han skulle tro på mig. ”En tjej?” frågade han. ”Ja, jag lovar, en svartklädd tjej med gröna ögon”. Justin såg helt blek ut när jag sa det. ”Hur är det?” frågade jag. ”Det är inget med mig, nu travar vi” Han ville tydligen inte prata om det. Jag måste få reda på mer om den svartklädda tjejen. Vi travade vidare och rätt som det var så hade det gått två timmar och turen var slut. Vi var tillbaka i stallet. Vi sadlade av och tog hand om alla hästarna. De fick en massa äpplen och pussar.

Vid middagen så berättade Thomas om hästen som skulle komma från Valedale. Den var försenad, hästbussen hade fått stop vid Firgrove. ”Ojdå hoppas all gick bra med hästen” sa Justin och jag nickade instämmande. ”Ja, det får vi hoppas, även att de fick in hästen i tid i stallet, det är i Firgrove som de mesta vargar håller till”. Flickan kom upp i mitt huvud igen. ”Jo, jag har en fråga” undrade jag. ”Jag såg en tjej med svarta kläder och gröna ögon häromdagen, vem är det?” frågade jag. Justin och Thomas tittade på varandra. ”Vad är det med henne?” frågade jag. ”Det är nog bra om du får reda på det nu när du skall bo här hela sommaren” svarade Thomas.  ”Det sägs att hon blev uppfostrad av vargar. Hennes familj är helt okänd. Hon ses ofta i skogen på kvällen när skuggorna har lagt sig, vi brukar kalla henne Skuggan. Vissa tror hon är en varg, medans vissa säger att det bara är ett påhitt”. Thomas berättade vidare. Jag satt med öppen mun och fattade inte riktigt vad han berättade. Efter middagen gick jag och la mig, men jag kunde inte sluta tänka på det Thomas hade berättat, var det sant? Är tjejen en varg? Vad gör hon här? Varför är hon här? Tusen frågor snurrade i mitt huvud, tills jag slutligen somnade.

 

Utanför gården, i skogens skuggor stod en svart varg med lysande gröna ögon. Den tittade in mot huset där vi låg och sov. Tillslut sträckte den på halsen och gav ifrån sig ett lågt yl. Massa andra ögon anslöt sig och förvann sedan sakta in i skogen igen.

 

Vad tycker ni :) Glöm inte komentera! Glöm inte heller kolla in snart för Del 4!

Ha det bra! 

Vi ses på Jorvik!!






Zelda Moonhurricane

OMG'!! Lägg ut 4:an nuuu!!!!! Snälla!!! Älskar deeen!!

Svar: Haha, :D Jag jobbar på 4an :P
Gabriella Winterknight

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: