Del 5 - Hemma igen

Här är del 5. Den blev inte lika lång. Har ni några förslag eller idér så snälla komentrera, börjar får slut på det xD.
 

Vi satt i bilen tillbaka till Moorland. Thomas satt tyst. Justin satt och kollade ut genom fönstret. Det var en spänd stämning. Vi hade kommit halva vägen då Thomas äntligen pratade. ”Värst vad tysta ni är då.” sa han och kollade på oss i backspegeln. Jag och Justin satt i baksätet och tittade tillbaka på Thomas. ”Jag tänker på igår” sa jag. ”Du menar Malin” sa Justin och kollade på mig. ”Ja men björnen också, den är inte lätt att glömma” sa jag och tänkte på när den stod framför mig på bakbenen och röt.  ”Attans också” Thomas stannade till vid kanten på den lilla vägen. ”Ett träd har trillat över vägen” sa han och vi tittade ut genom framrutan på bilen. En stor tall hade lagt sig tvärs över vägen efter stormen och det gick inte att köra runt. ”Vad skall vi göra nu?” frågade Justin Thomas. ”Jag vet inte, vi får tänka ut något” svarade han. ”Finns det ingen annan väg runt?” frågade jag. ”Jo, vi kan köra över Firgove bron, men den har kanske spolats bort av allt vatten som kom när stormen var här i natt” sa Thomas, ”men det är värt ett försök”. Vi vände bilen och hästtransporten och körde ner mot bron. Det tog trettio minuter extra men när vi kom fram så var bron hel. ”Vilken tur, den är kvar” sa Justin och vi tre gav ifrån oss en lättande suck. Den lilla bron var inte byggd för mycket trafik men en bil och transport höll den för.

Vi åkte ytligare fyrtio minuter tills vi såg den vita muren som omgav Moorland stallet. ”Äntligen hemma” sa Thomas och vi åkte upp till stallet. Jag och Justin gick ut bilen och sträckte på oss. Sedan gick vi och kollade till hästen. ”Ni kan lasta ut han om ni vill” sa Thomas och började packa in från bilen. ”Okey” sa vi och öppnade framdörren på transporten. Hästen tittade nyfiket på oss och kollade ut genom dörren. ”Hej killen” sa jag och klappade han på halsen. ”Vad heter han?” frågade jag Justin, det hade jag ju gömt fråga. ”Han heter Thundermadness, men kallas för Åskan” Vi lastade ut Åskan och han tittade sig omkring. Vi ställde han ensam i en hage vid de andra hästarna så de kunde titta på varandra. ”Han kommer nog trivas här” sa Jag. Justin gick tillbaka till stallet och jag gick för att kolla till Starwalker. Han stod i sin hage och gnäggade när jag kom gående. ”Hej du” sa jag och klappade honom. Han tittade på Åskan och gnäggade åt hans håll. Åskan svarade. ”Ni kanske blir bra kompisar” sa jag och gav honom en sista klapp innan jag gick ur hagen och hjälpe Justin i stallet. Vi gjorde i ordning en box som Åskan skulle ha. Vi la in nytt spån och lite hö, vi kollade så vattenkoppen fungerade och satte upp en ny saltsten. ”Så där, vad bra det blev” sa Justin och vi gjorde en high five. Thomas kom ut och sa att vi kunde ta in hästarna också när vi ändå höll på med boxarna. Jag tog in Starwalker och Justin häst Silverboy. Lorettas häst hade rullat sig i leran och var inte alls lika snygg vit längre. ”Haha, nu får Loretta något att göra” sa jag när jag tog in Stormwisper. Stoet var jättepiggt och drog i grimskaften när hon skulle in. ”lugna ner dig lite” sa jag och försökte få stop på henne. Tydligen gillade hon inte att bli intagen sist. Väl inne i boxen lugnade hon ner sig då hon fick syn på höet som låg på golvet. ”Hon är ju helt vild” sa jag till Justin och han nickade och höll med. Vi sopade stallgången och fixade det sista innan vi gick in i huset.

Thomas hade lagat middag. Vi åt och pratade om den nya hästen och om stormen som vart. Vi satt uppe och pratade länge tills vi kollade på klockan och kom på att det var en dag imorgon också. Då skulle vi få provrida Åskan. 






Savannah Darkstorm

Hej!!
Du skrev att du vill ha lite idéer.
Vad sägs om att när hon provrider Åskan, så skenar hon, in i skogen. Hon får inte stopp på Åskan, men då kanske vargflickan kommer och hjälper henne?

Svar: Vilken bra idé! Jag har haft massa att göra IRL så jag har inte börjat med den än, men det är bra insperation! :D
Gabriella Winterknight

Savannah Darkstorm

Hej!!
Du skrev att du vill ha lite idéer.
Vad sägs om att när hon provrider Åskan, så skenar hon, in i skogen. Hon får inte stopp på Åskan, men då kanske vargflickan kommer och hjälper henne?

Savannah Darkstorm

oj, råkade visst skicka 2 ggr


Tack :) Aa, förstår det. Har jag med:)
Take care ♥♥

Svar: Inga problem :P ♥
Gabriella Winterknight

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: