Del 2 - Vargen

Här är den! Del 2 på berättelsen om Gabriella W. 
 

Starwalker skrittar sakta genom skogen. Jag känner lukten av sommar, blommor som slår ut och den härliga lukten av gräs. Jag manar på Starwalker och han faller in i trav på ett ögonblick. Vi rider genom skogen på en liten stig som ser ut att passa in i en saga. Vi kommer in i en glänta och jag stanner till. Här står vi ett tag och bara tittar på omgivningen. Starwalker betar lite och jag klappar han sakta på ryggen och lyssnar när han tuggar. Plötsligt så knäcks en gren i skogen och han slänger upp huvudet samtdigt som jag kollar dit. Vi två står och tittar in i skogen, vi ser ingenting. Men vi vet inte vad som kollar tillbaka på oss. ”Nej, vad tycker du, skall vi vända”. Starwalker ser på mig och vi rider hemåt igen. Ovetande om den svarta vargen som tittar efter oss i skuggorna.

Där är ni ju” Justin kommer springande mot oss, ”Ni har vart borta jättelänge” säger han och jag kollar på mobilen som jag har i fickan. 16.04 ”Oj, klockan är redan fyra” säger jag och hoppar av hästen. ”Det gör inget” säger Justin och visar mig in i stallet och till Starwalker box. Han har ställt mina väskor utanför dörren ser jag. ”Här bor han, du kan borsta och tränsa av honom om du vill” Säger Justin och visar med handen i riktingen som boxen är. ”Ja det kan jag göra” svarar jag och öppnar dörren och leder in hästen.  Jag borstar och kratsar hovarna medans Starwalker tuggar på sitt hö. Jag tittar på honom när han äter. Den vita pannluggen hänger ner över ögonen. ”Ser du något killen?” frågar jag och fixar till luggen. Jag tar med borstarna och går ut ur boxen och stänger dörren efter mig. Plötsligt får jag känslan av att någon tittar på mig. Kalla kårar går ut efter ryggraden.  Jag tänker på skogen, vad var det som knäckte grenen? Mitt i tankarna hör jag en röst bakom mig. ”Vem är du och vad gör du här?” Jag vänder mig om och ser en tjej med blont hår uppsatt i en perfekt boll på huvudet, hon har super putsade ridstövlar på sig och helt vita ridbyxor. ”Nemen, Hej, Du måste vara Loretta” säger jag och sträcker ut min hand för att hälsa. ”Ja, jag är Loretta, vem är du?” frågar hon snäsigt och tittar på min hand, som om det var en orm redo att attackera. ”Jag är Gabriella, jag skall vara här över sommaren” säger jag och tar ner handen. ”Jaha, välkommen då” säger hon och tittar på Starwalker, ”Skall du ha den hästen?” säger hon och tittar på mig igen, samtidigt som hon höjer ena ögonbrynet. ”Ja, jag skall ha Starwalker. Han gillar mig och jag gillar honom” säger jag och tittar när han tuggar stillsamt på sitt hö. ”Du vet att det är något fel på honom va? Det är därför han ser ut så. Och det är därför han är så konstig.” Loretta skrattar och vänder på klacken och går iväg till ett helvitt sto som står på andra sidan stallet.  ”Det här är en häst!” säger hon och pekar på hästen hon står vid. ”Det här är min privata häst Stormwisper, den snabbaste och snyggaste hästen i hela Moorland” jag går över och kikar in i boxen. Det är ett arabiskt fullblod,med den vitaste pälsen jag har sett. ”Vad vacker hon är” säger jag. Loretta ser väldigt stolt ut när hon hör orden. ”Jag vet” säger hon.  Jag går tillbaka till Starwalker och hämtar tränset som jag har hängt på boxdörren. Jag tar det och hinken med borstar och går in i sadelkammaren. Väl inne får jag den konstiga känslan igen. Jag kollar ut genom fönstret och ser i skogskanten en svart varg. Jag och vargen ser varandra i ögonen i några sekunder, sedan försvinner vargen in i skuggorna igen, utan ett spår att den var där precis. Justin kommer in i sadelkammaren. ”Vad kollar du på?” fråger han och tittar ut genom fönstret också. ”Det va en svart varg där borta” säger jag och pekar. ”Varg? Här finns inga vargar” säger han och skrattar. ”Dom lever bara i Valedale och Firgrove. Och det är långt härifrån” förklarar han när vi tillsammans går upp till huset för att äta middag.

Det är fläskfilé och potatis till middag. Efter middagen går jag till mitt rum. Väl inne kommer jag på att jag har glömt väskorna i stallet. Jag säger till Justin att jag hämtar dom och han skrattar åt mig. Jag ler lite tillbaka. Jag går ut i stallet och ser en tjej som står och tittar på hästarna. Hon har svart hår och svarta kläder. ”Hallå där!” ropar jag och går mot henne. Den konstiga känslan är tillbaka. Tjejen ser på mig med gröna ögon. Jag känner igen de från någonstans. Men jag kommer inte på varifrån. Helt plötsligt är hon borta och jag står där själv med mina väskor i skuggan. Då kommer jag på vad ögonen påminde mig om. Vargen. 

Det var allt för den här gången, spännande va? :) Hoppas att ni tycker att det är lika kul att läsa som jag tycker det är att skriva den! 

Ha det bra!!, Vi ses på Jorvik!






isabella skydawn

älskar den!! :D

Svar: Tack :D
Gabriella Winterknight

Zeeeelllllldddddiiiiiiiiisssss!! :D

DEN ÄR AS BRA!! FORTSÄTT LÄGG UT 3:AN NUUUU!!!!! SNÄLLLAAAAAAAA!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 PLEZZZZZZZZZ!!!!!!!!!LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄGGGGGGGGGG UUUUUUUTTTTTTTTTT DDDDDDEEEEEENNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Ja, det tre kommer snart XP
Gabriella Winterknight

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: